Aalborg.

1 juni 2017 - Aalborg, Denemarken

Het is een stralende dag in Aalborg, prima om het oude centrum te bekijken, dat op loopafstand ligt. In de Vikingtijd liepen de verbindingen met de Baltische staten via de Limfjord, en zo onstond Aalborg aan het smalste deel.
Wij gingen als eerste binnen in de Bodulfuskathedraal, genoemd naar de beschermheer van de zeevaarders. Er is binnen veel prachtig beschilderd houtsnijwerk te zien.
Daarna was het tijd voor de lunch : gelegenheid genoeg in Aalborg, er zijn leuke pleintjes en terrasjes.
We wandelden verder langs het Latijnse Steegje, het H.Geestklooster uit 1431, de kleurrijke huisjes in de Hjelmerstald, en de Mariakerk met het oudste reliëf van de stad.
Aan de fjord ligt het kasteel van Aalborg, waar vroeger tol geheven werd. We namen een kijkje in de kazematten en lieten ons in de kasteeltuin vertellen hoe vredig de Vikingen wel waren, door tot de tanden bewapende krijgers.
Voldaan liepen we weer naar de camping, waar we straks de eerste routebespreking (RBS)
hebben. Vanavond kennismakingsmaaltijd aan de overkant van de fjord.

1. Frans Piets:
    1 juni 2017
    Marleen en Noel, bedankt voorje interessant verhaal en prachtige foto's. Gr. Thea.
  2. Onno Netscher:
    5 juni 2017
    Ziet er leuk uit, ook de mannen lijken zeer vredelievend, wat kan er in de sagen etc. toch worden overdreven he.