Algarve.

27 februari 2020 - Praia da Luz, Portugal

Vandaag bereiken we de eerste van onze drie verblijfcampings in het zuiden. We verlaten de stille camping aan het meer, en even voorbij de slagboom zien we nog juist een grote trap landen. Een flinke, roodbruine vogel.

Onderweg zien we weer veel ooievaars, die secuur landen met een snavel vol takjes, of de omgeving afspeuren naar iets lekkers. De Alentejo is een enorme regio, ongeveer het formaat van Nederland. Er wonen tien miljoen mensen, vooral in de steden. Het is een agrarisch gebied: olijven, kurk, wijn en vee. Elke koe heeft een zalige twee hectare tot haar beschikking; wat een ruimte!

De meest zuidelijke regio van het land is de Algarve. Zoals veel woorden die met 'al' beginnen is het afkomstig uit het Arabisch. Al Gharb Andalus: ten westen van Andalusië. Natuurlijk is de streek hier vooral bekend vanwege de stranden en het aangename klimaat. Bloeiende mimosa, dadelpalmen en sinaasappelbomen langs de weg: je hebt al niet meer het gevoel dat het februari is. Wat er nog meer te beleven valt zullen we deze weken gaan ontdekken.

1. Jacky:
    28 februari 2020
    Geniet van de zon, hier ligt een flink pak sneeuw!
  2. Marleen van der Drift:
    29 februari 2020
    Dat is tegenwoordig al zeldzaam!
  3. K en L Kleywegt:
    28 februari 2020
    Hier geen sneeuw, alleen maar bloeiende bomen waar we tegenaan kijken.
  4. Onno Netscher:
    10 maart 2020
    fijn dat mooie weer (en de rest ook natuurlijk)