Denemarken.

31 mei 2017 - Aalborg, Denemarken

Woensdag.
's Nachts steekt er een stevige bries op, maar het blijft wel droog. We gaan nog een wandeling maken, de kikkerroute van 5,5 km kan nog wel voor het vertrek. Dit is een stukje van de historische Stapelholmer Weg, waar in oude tijden vee werd gedreven van en naar Denemarken om verhandeld te worden. Men sprak van een 'snoer paarden ' en een ' klokkenzwijn', de varkens hadden belletjes om. Langs de route lagen natuurlijk veel herbergen, die te doen hadden wat ze wilden.
Inmiddels gaan de varkens met grote veewagens over de weg en zijn de herbergen , verdwenen. We ontmoeten een hertje in het bos, een konijn en allerlei vogels.
Dan gaan we op weg naar Aalborg. Jutland is groen, glooiend met veel golvend graan. Veel bloeiende meidoorns en paarse lupine langs de weg.
Door de toenemende storm ziet Noël treurig hoe zijn zorgvuldig opgebouwde gebruiksgemiddelde stijgt. De route is gemakkelijk, rond 4 uur bereiken we de camping. Vanavond gaan we op de koffie bij onze reisleiders, en morgen gaan we op eigen gelegenheid de stad bekijken.

1. Jacky:
    31 mei 2017
    Ik wil ook een snoer paarden!!
    Overigens, de Deense zoute drop is verrukkelijk ! Zou ik maar eens proberen als ik jou was! (Hebben we vorig jaar in Potsdam ontdekt, daar was een leuk dropwinkeltje)
  2. René Janson:
    31 mei 2017
    De reisDrift zit er bij jullie goed in. Veel plezier allebei
  3. Frans Piets:
    1 juni 2017
    een leuk begin, veel plezier, gr. Frans, Thea.
  4. Onno Netscher:
    3 juni 2017
    Ja, dat stijgende gebruiksgemiddelde zal inderdaad wel pijn doen bij Noël, ik neem aan Noël kennende dat je het over de diesel hebt en niet over zijn eigen inname. Wel ter geruststelling, toen wij vorig jaar doorgingen na ons afscheid en wij Italië overstaken hebben wij 1 keer 1,61 betaald, afgelopen zondag in Luxemburg 0,98 dus gemiddeld valt het allemaal wel mee. goede reis maar weer.