De eerste tocht te paard.

14 augustus 2018 - Suðurland, IJsland

Door zijn formaat is een IJslander wel een pony, maar hij wordt paard genoemd. Het is een intelligent, vurig en vriendelijk ras, dat afstamt van de dieren die de Vikingen hier brachten. Ze hebben twee extra gangen, telgang en  tölt,  die bij de meeste moderne rassen zijn verdwenen.

We kregen ons eerste paard aangeboden en nadat we hadden opgezadeld en wat laatste tips kregen reden we weg. We zijn met 17 amazones, die elkaar kennen via Ponyclub Maastricht. Maar er liepen 60 paarden mee, deels ongezadeld. De voorste ruiters moesten soms begrenzen, de laatsten drijven. Wat hebben die dieren een energie! We pauzeerden twee keer, dan mochten de dieren allemaal loslopen. We kregen steeds een fris paard. Vanmiddag reden we tot bij een boerderij, daar blijven de paarden vannacht en van daaruit rijden we de bergen in.

Onderweg passeerden we de Seljalandsfoss, een beroemde waterval. Het landschap is prachtig, maar morgen gaan we de bergen in, dat wordt vast nog mooier!

Eenmaal terug op Skálalot waren we echt dankbaar voor de hot tub. Nog een heerlijke maaltijd in het restaurant en dan de koffer klaarmaken voor morgen!

1. Petra:
    15 augustus 2018
    Hallo Marleen, ik kan niet paardrijden anders was ik stik jaloers op je. Wat is dat genieten zeg. Het rijden en dan ook nog eens zo'n bijzonder landschap. Ook leuk dat er bekenden mee zijn.
  2. Monique Mommers:
    15 augustus 2018
    Ik was al stiekem aan het wachten op je reisverslag!
  3. Klaas en Liesbeth.:
    15 augustus 2018
    Dus eigenlijk zijn jullie samen aan deze reis begonnen.
    Paarden liefhebbers onder elkaar.
  4. Onno Netscher:
    19 augustus 2018
    leuk en mooi Marleen, geweldig om vershillende hobby's te combineren, reizen en paardrijden. blijf genieten