Laatste dag met de groep.

6 oktober 2018 - Zarautz, Spanje

Vandaag rijden we terug naar Zarautz, waar de rondreis begon, in het bergachtige Baskenland. Het is leuk om onderweg de opschriften in het Baskisch te lezen, die bijzondere taal van een oud volk. Zij woonden al in Europa voordat wij er met onze taalfamilie kwamen.

Op het terras naast onze camper stonden vanmorgen de fotografen met de lens gericht op de rode bergtoppen. Wat een prachtige plek is Potes, daar komen we zeker terug.

We dalen af door de smalle kloof van de zalmrivier Deva. Bij de overhangende rotsen is het goed oppassen, want die geven niet mee.

Vanavond is er nog het traditionele afscheidsdiner in het campingrestaurant, en morgen gaat ieder zijn eigen weg naar huis.

Ik neem nu weer afscheid van mijn lezers, tot een volgende reis!

1. Wilhelmien Bovy:
    6 oktober 2018
    Hoi Marleen,dankjewel voor je mooi reisverslag,mooie fotoos!Nu voor jullie nog een mooie avond,en dan een veilige reis samen naar huis.Gr Wilhelmien
  2. Miet Fiddelaers:
    6 oktober 2018
    Hallo Marleen. dank je wel voor de mooie reisverslagen en foto's. Zo hebben we een mooi idee over jullie reis.
    Goede reis terug. Groetjes. Miet
  3. Wim en marianne:
    Hoi Marleen en Noël,
    We hebben weer genoten van jullie reis(ook die van Marleen naar IJsland). Leuk alles te lezen.
    Wij zijn momenteel in Sri Lanka, daarna door naar Australie en Nieuw Zeeland. Dus ook weer onderweg.
    Nog heel veel reis plezier, Wim en Marianne van Werven.
  4. René Janson:
    7 oktober 2018
    Dag Marleen

We hebben bijzonder genoten van jouw verhalen van deze reis door Spanje en Portugal. Daarvoor hartelijk dank. Ook de bijbehorende beknopte info en de foto's maakten het extra interessant.
    Op die manier beleven we van een afstand jullie reis mee.
    Wij hebben besloten dergelijke grote reizen met de caravan niet meer te maken.
    ACSI-reizen zal geen klant meer aan ons hebben, maar dat betekent niet, dat wij niet meer met onze sleurhut erop uit trekken, alleen niet meer zo ver weg.
    Groeten aan Noël van ons beiden
  5. Jacky:
    8 oktober 2018
    Hoi Marleen en Noel,
    Ik vond het fijn weer "mee op reis" te zijn!
    Goede reis terug naar huis.
    Groetjes Jacky
  6. Frans Derks:
    10 oktober 2018
    Hallo Marleen (en Noël),
    Met veel interesse hebben we jouw reisverhalen gelezen. Op de landkaart heb ik geprobeerd de reis te volgen. Het was een mooie en lange reis. Op een aantal momenten kwam jouw verslag ons wel bekend voor. Maar vooral in Portugal heb je veel voor ons veel nieuwe plaatsen bezocht. We vonden ze zo interessant dat wij ze in gedachte houden voor een nieuwe reis.
    Bedankt en heel veel groeten,
    Anny en Frans Derks.
  7. Klaas en Liesbeth.:
    14 oktober 2018
    Hallo Marleen (en Noël),
    Was weer leuk om te lezen en de foto's te zien, wij hebben genoten.