Vilanova i la Geltru

10 februari 2019 - Vilanova i la Geltrú, Spanje

Sinds Lyon, de camping in Dardilly, zijn we samen met de ACSI groep. We zijn deze dagen vooral onderweg geweest over de tolwegen, dat is niet zo interessant om te beschrijven, vandaar alleen dit bericht.

Op de stadscamping van Lyon was de eerste routebespreking (RBS), daarna gingen we in het hotel naast de camping samen eten. Dat was een uitgebreide, prima maaltijd. Zaterdag moesten we 425 km afleggen, dus geen tijd voor bezichtigen onderweg. Bovendien worden in het weekend op- en afritten geblokkeerd door protesterende mensen met gele hesjes. Dat was gelukkig niet het geval op onze oprit, ook vandaag niet.

Sinds heel lang geleden reden we weer eens dwars door Lyon, en konden we zodoende het indrukwekkende Musee des Confluents bewonderen. Wat een bijzondere architectuur!

De Pyreneeën lagen aan de Franse kant in de wolken, maar aan de Spaanse kant schijnt de zon. We zullen morgen hier in de buurt blijven, en dinsdag Tarragona bezichtigen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Bas en Gisela Bouwman:
    10 februari 2019
    Nee, snelwegen zijn minder interessant. Wij ervaren ook vaak het verschil van weer aan de beide kanten van de Pyreneeën.
    We missen deze winter zo erg de Spaanse zon. Normaal gesproken zijn we bijna 4 maanden in Puerto de Mazarrón . Nu zitten we in sombere zonloze dagen met veel regen.
    Ben benieuwd naar jullie ervaringen die gaan komen. Veel reisplezier !