Winterreis naar Spanje.

5 februari 2019 - Épinal, Frankrijk

Over een paar dagen hoeven we pas in Lyon te zijn, waar het officiële gedeelte van de winterreis begint. Er is nog tijd om rustig door Frankrijk te toeren. We rijden via Esch sur Alzette in Luxemburg; interessant voor wie van industrieel erfgoed houdt, gecombineerd met moderne architectuur. De parkeerplaats daar is bezet, daarom overnachten we in Dudelange, een grensplaatsje waar in de 19e eeuw ijzererts werd gewonnen.

Vanmorgen maken we er een zonnige wandeling door het besneeuwde bos, langs de oude groeve. Dan volgen we de Moezel stroomopwaarts door Frankrijk naar de camperplek van Epinal, aan het Canal des Vosges. Het centrum van deze 4000 jaar oude stad heeft een mooi Renaissanceplein, kanunnikenhuizen uit de 17e en 18e eeuw en een basiliek. Boven de stad ligt de ruïne van een kasteel, met grote tuinen.

1. Petra:
    5 februari 2019
    Goede reis en voorzichtig in de sneeuw 😉
  2. Jacky:
    5 februari 2019
    Leuk dat ik weer "mee" op reis ben! Heel veel plezier!
  3. Bas en Gisela Bouwman:
    5 februari 2019
    Leuk om weer wat van jullie te horen!
    Mijn “Portugese “ wond was eindelijk na 3,5 maand dicht en kon ik dan toch mijn uitgestelde voetoperatie laten uitvoeren. Die is op oudejaarsdag uitgevoerd. Het herstel kost me weer 3 maanden maar de genezing gaat voorspoedig!
    Wij moeten dus even pas op de plaats maken voorlopig !
    Fijn dat jullie weer op pad zijn en ons mee kunt laten genieten!
    In de zomer gaan we in Noorwegen reizen. Onze kleinzoon heeft in Oslo een baan gekregen die gaan we daar dan natuurlijk opzoeken!
    Heel veel reisplezier!!!!
  4. Jacqueline Dinjens:
    5 februari 2019
    Een hele fijne reis gewenst!

Knuffels van de meisjes😊
  5. Jane:
    5 februari 2019
    Goede reis en vooral veel plezier😘
  6. Miet Fiddelaers:
    6 februari 2019
    goede reis en veel genieten!
  7. Onno Netscher:
    6 februari 2019
    Hallo Marleen en Noel, leuk om weer te kunnen meegenieten van jullie winterreis, in Epinal waren wij vorig jaar op een kasteelcamping zoals dat heette, nou wij vonden het 3 x niets en zijn dan ook gauw vertrokken, misschien is jullie camperplaats beter, dat horen wij wel.
    Heel veel plezier tijdens jullie reis . groetjes
  8. Bas en Gisela Bouwman:
    6 februari 2019
    Weer genoten van je verslag!
  9. K en L Kleywegt:
    7 februari 2019
    Hoi Marleen en Noel, wij zijn ook een beetje aan huis gebonden, we gaan begin April naar Schoorl even toch weer het gevoel krijgen, maar we wensen jullie een fijne reis toe.