Alcossebre.

18 februari 2019 - Alcalà de Xivert, Spanje

De laatste dag op deze camping. Vanmorgen is het een beetje bewolkt, maar voor twaalf uur is de hemel alweer stralend blauw.

Er is een wandeling naar het stadje voor de liefhebbers; wij gaan mee met Frodo. Na de Reconquista, waarbij de Moorse bewoners gedood of verdreven werden, heeft men verschillende keren geprobeerd om dit gebied opnieuw te bevolken, al vanaf de twaalfde eeuw. Dat is nooit blijvend gelukt. In de negentiende eeuw ontstond er een dorpje waar 's zomers badgasten verbleven. Er woonden ook wat vissers. Dit is een vrij rustige plaats gebleven met weinig grote flatgebouwen.

Morgen gaan we naar de meest zuidelijke camping op deze reis, bij Alicante. We zullen niet in de buurt van de zee komen, dus vandaag ga ik nog één keer zwemmen. Daarna is er een gezamenlijke lunch. We worden weer verwend.

1. Ineke Lageweg:
    18 februari 2019
    Hoi Marleen en Noël,
    Leuk om jullie reis weer te volgen, dit kennen we van de reis van vorig jaar. Volgens mij staan jullie op dezelfde camping als wij in Alcossebre. Ook wij hebben daar lekker gefietst! Nog veel plezier, Ineke
  2. K en L Kleywegt:
    19 februari 2019
    Hoi Marleen en Noël. Veel plezier in Alicante.