Monchique en Cabo S. Vincente.

3 maart 2020 - Praia da Luz, Portugal

Een hele dag excursie met de bus. Als eerste reden we naar Monchique, een klein plaatsje in de Serra (gebergte)de Monchique, een gebied dat grotendeels begroeid is met dennen en eucalyptus. Er zijn alweer veel groene scheuten na de laatste bosbrand twee jaar geleden. Bij Monchique zijn warme zwavelhoudende bronnen, die al door de Romeinen bezocht werden.

De hoogste top van de Algarve is de Foia, 902 meter. Op heldere dagen kun je er de zee zien, maar nu stak de top in de wolken. Er is een radarstation, een souvenirwinkel en een cafetaria. Er zijn veel wandelpaden in de omgeving.

Over een mooie weg langs Aljezur, waar de ruïnes staan van een Moors kasteel, reden we naar het Nationale Park Zuidwest Algarve, bij Carrapateira. Schitterende baaien en een surfparadijs. Wij lunchten er met zicht op zee.

Het meest zuidwestelijke punt van het vasteland van Europa is de kaap van Sint Vincent. Er zijn enkele spectaculair gelegen forten, een vuurtoren en de plaats waar Hendrik de Zeevaarder zijn zeevaartschool moet hebben gelegen. Hier was het weer een heel stuk beter en konden we mooie foto's maken.

1. Bas en Gisela Bouwman:
    3 maart 2020
    Bekende beelden . We genieten mee!
  2. Saskia:
    4 maart 2020