Valencia, el Rio.

27 februari 2019 - Valencia, Spanje

De nieuwe camping, Devesa Gardens bij Valencia, bevalt ons prima. Het is allemaal wat kleiner, maar goed verzorgd. Hier kun je ook fijn wandelen door de duinen. Vermoedelijk zijn hier, net als op de vorige campings, over een paar weken wel veel muggen.

Vanmiddag nemen we de stadsbus, die stopt voor de camping. Het is even schuiven, maar we passen er allemaal in.

Als eerste bezoeken we het museum van de Fallas. In maart wordt in Valencia het feest van Sint Jozef gevierd met een optocht waarin zg. Ninots worden rondgedragen. Dit zijn grote poppen, die bekende figuren of satirische scènes voorstellen. Na afloop worden ze allemaal verbrand, maar de mooiste komt in het museum.

De Turia, de rivier die door Valencia stroomde, heeft in het verleden voor wateroverlast gezorgd. In 1957 stond de stad 2 meter onder water. Om dit nog ooit te voorkomen is de rivier omgeleid, de oude bedding is nu een prachtig park. De architecten Calatrava en Candela ontwierpen zes avant-gardische gebouwen die weerspiegeld worden in vijvers. Het is de moeite waard om te bezoeken. In de gebouwen zijn o.a. musea, concertzalen, een planetarium, een oceanografisch centrum.

Morgen is er een fietstochtje, dan blijf ik bij Frodo.

1. Mariëlle:
    27 februari 2019
    hoi Marleen wat leuk om te lezen dat je in Valencia bent. wij zijn ook van plan om daar heen te gaan. dus fill me in.... dus laat de trips en tricks maar komen. schijnt wel de moeite waard te zijn.
  2. Ineke Lageweg:
    27 februari 2019
    Hoi, zeker de moeite waard! Wij zijn er vorig jaar met de Acsi geweest en dit jaar gaan we weer met de Acsi fietsreis in september. En dan gaan we ook fietsen in Valencia. Groetjes, Ineke
  3. Bas en Gisela Bouwman:
    28 februari 2019