Vila Nova de Gaia.

23 september 2018 - Vila Nova de Gaia, Portugal

Het diner met aansluitend een Fado avond was erg leuk. Mooie muziek, ook interessant omdat de gitarist uitleg gaf. We hebben ervan genoten!

Vandaag hebben we weer een aantal mooie plekjes bezocht op weg naar deze camping bij Porto. Costa Nova, een kleine badplaats valt op door de gestreepte houten huizen. Het zou de schippers helpen om in de mist, die hier soms hangt, hun eigen huis terug te vinden.

Niet ver daar vandaan ligt Aveiro, een plaats met een rijk verleden. Men leefde er van de zoutwinning en kabeljauwvangst. Door verzanding van de haven liep de welvaart snel terug. Nu is er niet alleen weer een kanaal naar zee, maar komen er veel toeristen om met kleine bootjes door de kanalen te varen.

We stopten nog bij een bijzondere kerk in Valega: deze 18e eeuwse kerk is in de vorige eeuw van binnen en buiten met tegels bekleed; scènes uit de bijbel, verschijnen van Maria, bekeren van mensen uit andere werelddelen, heiligen in alle denkbare kleuren.

Morgen gaan we met de groep naar Porto.