Vrijdag

10 juni 2017 - Olden, Noorwegen

De eigenaars van de camping in Orskog zijn Nederlanders, die meer dan 10 jaar geleden hierheen emigreerden. Ze vertellen met veel humor over het leven in Noorwegen. In hun restaurant serveren ze het Noorse eten, dat voedzaam en praktisch moet zijn. Wij krijgen o.a. rendier, zoete zuurkool met veenbessencompote en zelfs verse groenten.
Ook vandaag is de reisdag er weer een met prachtige vergezichten. We passeren soms donkere tunnels. Voor de afdaling naar Hellesylt, waar een enorme waterval het dorp in tweeën deelt, zien we nog het einde van de Geirangerfjord, waar juist de rondvaartboot keert. We picknicken op de hoogvlakte van Horningdal bij een oude brug. Het water in de beek is 8'.
In Horningdal staan de romantische beelden van Anders Svor aan het diepste meer (514m) van Europa.
De camping van Olden ligt aan een meer. We hebben een ongelooflijk uitzicht op gletsjers en watervallen. Noorwegen is wel buitencategorie wat landschappelijk schoon betreft!

1. Onno Netscher:
    10 juni 2017
    Weer spetterende foto's, de Briksdalbreen hebben wij ooit voor een behoorlijk deel beklommen, het blijft mooi allemaal, blijf plezier houden
  2. Frans Piets:
    11 juni 2017
    weer spectaculaire foto,s Marleen, prachtig, nog veel plezier, gr. Thea.