Alicante.

23 februari 2019 - Alicante, Spanje

De bus brengt ons naar Alicante vandaag, dat al geliefd was bij Grieken en Romeinen vanwege de heldere hemel boven de stad. Onze reisleiders wandelen met ons over de boulevard met grote palmen, en door de historische wijk .

We bezoeken de Concatedral die gewijd is aan Sint Nicolaas, en gebouwd werd op de plaats waar eerder een moskee stond. Dat is ook het geval met de veertiende eeuwse Mariabasiliek verderop. In het gemeentehuis, dat gevestigd is in een achttiende eeuws paleis, zien we een beeld van Dali, en het ijkpunt voor het Spaanse zeeniveau.

Na de lunch wandelen we door de charmante Barrio Santa Cruz, een soort volkswijk met steile trappen, witte gevels en veel bloemen.

Boven de stad torent een berg met kasteel, dat is te bezoeken met een kabelbaan. Maar de dag is alweer om, en we nemen afscheid van zonnig Alicante.

1. Hein en Hennie van de Worp:
    23 februari 2019
    Marleen, leuk om te lezen wat je allemaal ziet op deze reis. Beleven op afstand mee waar jullie van genieten. Goede reis en groeten, ook voor Noël, van Hein en Hennie
  2. Bas Dinjens:
    23 februari 2019
    Mooi allemaal, het ziet er ook heerlijk zonnig uit! Heb je nog Volvo Ocean Race jachten gezien? Alicante is de thuisbasis.
  3. K en L Kleywegt:
    24 februari 2019
    Vind het niet erg hoor dat je even moest nadenken.
    Fijne reis verder.
  4. Onno Netscher:
    28 februari 2019
    Prachtig allemaal, veel plezier verder