Benicarlo.

16 maart 2019 - Peñíscola, Spanje

Het wordt tijd dat ik weer eens op de fiets stap met de anderen samen. Benicarlo is niet ver, we fietsen er over de boulevard zo heen. Hier worden ook Fallas feesten gevierd. De ninots of poppen staan al opgesteld; misschien interessant om te gaan kijken denken we.

Het lawaai is oorverdovend: bij Fallas hoort een knalvuurwerk. Dat wordt door volwassenen opgesteld en 's middags afgestoken. Maar de kinderen krijgen allemaal een kistje met hun eigen vuurwerk. We drinken snel onze koffie op, nemen nog even een kijkje in de Santo Cristo del Mar, die zwaar heeft geleden van de burgeroorlog. Het is wel leuk dat we even in de crypte kunnen kijken, die normaal gesloten is.

Omdat we vroeg terug zijn ga ik nog even zwemmen in zee, daarna lopen we nog eens door het rustige oude centrum van Peniscola. Wat een prachtig stadje.

Aan het ein van de middag is de zinderende finale van de jeu de boules competitie. De vakantie zit er bijna op!

1. Petra:
    16 maart 2019
    Leuk wij zijn daar eens met een bus geweest in Peniscola en toen ook met de fiets naar Benincarlo. Ik zie het zo nog allemaal voor me. Zitten jullie op die camping in het centrum van Peniscola? Geniet er nog even van hier wordt het weer beter na dinsdag .
  2. K en L Kleywegt:
    17 maart 2019
    Vandaag hebben we hier ook een zonnetje, regen hebben we nu wel genoeg gehad. groetjes.
  3. Onno Netscher:
    19 maart 2019
    En doen jullie of in ieder geval een van jullie nog mee aan de zinderende finale?
    Jeanne heeft een keer meegedaan in de finale maar die begreep er de ballen van.
    Ik bedoel wij als omstanders moesten zeer uitkijken.