Naar de bron.

11 maart 2019 - Segorbe, Spanje

In het droge zuiden van Spanje zijn bronnen erg belangrijk, vooral in een landbouwgebied zoals de streek rond Navajas. Gisteren zagen we het bassin met de palmen; dat wordt gevoed door bronwater uit de bergen. Kleine kanaaltjes brengen het water naar de velden met citrusbomen of mispels en kweeperen, die hier ook veel groeien.

Noël is met de reisleiders en een twintigtal mensen fietsen, ik heb gewandeld met Frodo en koos de andere richting op de Via Verde: naar Altura. Daar is zo'n bron in een parkje: de Fuente del Berro. Mensen komen er picknicken in het weekend. Ik passeer een veedrift, een pad naar de bergen, waarlangs de herders het vee twee keer per jaar naar huis of naar de bergen dreven.

Morgen gaan we alweer naar de laatste camping van deze reis: een bijzondere plek.

1. Bas en Gisela Bouwman:
    11 maart 2019
    Wat heeft Spanje toch veel te bieden!
    We missen onze overwintering enorm!
    Vandaag voor het eerst weer gefietst .
    Heb weer een stukje vrijheid terug met een grotere actieradius .En zo goed als pijnloos. Lopen is nog behoorlijk gevoelig! Hoop maar dat jij binnenkort weer kunt fietsen .
    Geniet er nog maar van daarginds.
    Het weer is hier bar en boos. Zaterdag een stel ontmoet van de reis Portugal/Spanje. Heb je reislog laten zien. Waren geïnteresseerd !
  2. K en L Kleywegt:
    12 maart 2019
    Gaan jullie gelijk naar huis?
  3. Onno Netscher:
    18 maart 2019
    Het ziet er allemaal prima uit, zo'n reis gaat eigenlijk veel te snel, bijna aan het einde maar met veel voldoening denk ik.