Reisdag naar de laatste camping.

12 maart 2019 - Peñíscola, Spanje

Hoewel er op de eerste dag flink gemopperd werd over de terrassencamping in Navajas, viel het afscheid nu toch wel zwaar. De frisse lucht, de prachtige natuur en niet te vergeten het lekkere eten hebben de klim naar boven meer dan goed gemaakt.

Het was geen lange rit naar Eden, een typische strandcamping, mudjevol maar direct aan de boulevard. En als je daar staat heb je het mooiste uitzicht van de Costa Azahar: het schiereiland Peniscola. Daar gaan we morgen naar toe wandelen. Hier is in 1961 de film El Cid (met Charlton Heston) opgenomen.  Daarover een andere keer meer.

Peniscola is de stad van de tegenpaus Benedictus XIII, die eigenlijk Pedro de Luna heette. Hij was de opvolger van Clemens VII in Avignon. In 1409 werd hij afgezet en trok hij zich terug in Peniscola met de twee kardinalen die hem nog trouw waren.

Bij aankomst op de camping was er meteen een feestje, want er zijn weer een paar jarigen.

1. Bas en Gisela Bouwman:
    13 maart 2019
    Peñiscola is een van de vaste overnachtingsplekken als we gaan overwinteren. We staan dan achter camping Eden en lopen altijd even naar het hooggelegen gezellige unieke plaatsje. Jullie laatste camping en zit het er voor jullie weer op dus. Nog maar even genieten !
  2. K en L Kleywegt:
    13 maart 2019
    Veel plezier nog. Op naar de volgende?
  3. Onno Netscher:
    18 maart 2019
    Mijn (en ook de jouwe Marleen) verjaardag ga ik dit jaar eens niet meemaken dat is dan weer het voordeel van een najaarsreis