Dassia

29 mei 2016 - Dassia, Griekenland

Corfu is een verrassend groen eiland. Onze camping ligt aan de kust, in het noordoosten. We hebben een vrije dag vandaag en willen wel een stukje fietsen. Spiros heeft een route voorgesteld. Langs de boulevard van Ipsos, een klein plaatsje waar veel Engelsen komen, en dan de bergen in. Doordat we een verkeerde afslag nemen komen we op een heel steil pad, waar Jeanne een flinke tuimeling maakt. Gelukkig loopt het nog goed af met een schram en een bult.

We keren dan maar terug naar de camping en zitten wat aan het strand. Dat heeft een wijds uitzicht op Corfu stad, de Albanese kust en tal van eilandjes. Het water is helder en je zwemt tussen kleine zilverkleurige vissen.

Later op de middag wagen we ons nog een keer op de fiets en dan blijkt het toch een prachtige route door kleine dorpjes in de bergen.
Hellingen met eeuwenoude olijfbomen, cipressen en ook citroenen die rijp aan de takken hangen. Overal zegt men ons weer vriendelijk 'kalispera ' , goedemiddag.

Zo'n fijne dag en daarna nog gezellig samen eten onder onze eigen olijvenboom.
Morgen de laatste excursie!