Glencoe.

26 augustus 2016 - Glencoe, Verenigd Koninkrijk

In de vallei van Glencoe speelde zich in 1692 een groot drama af. De clanhoofden moesten trouw zweren aan Willem van Oranje. Door slecht weer kwamen de MacDonalds te laat, waar de regering gebruik van maakte. Soldaten van de Campbells slachtten het hele dorp af, nadat men 14 dagen gebruik had gemaakt van hun gastvrijheid. Overlevenden stierven later van de kou in de bergen.

Wij bezoeken vandaag het Visitor Centre en wandelen door deze prachtige vallei, waar de bergen elke paar minuten van kleur lijken te veranderen. Er leven hier herten, wilde katten, marters ( die zien we liever niet ) otters. Wij zien een paar raven door de lucht buitelen.

Morgen reisdag. We gaan richting Gretna Green. Daar nemen we afscheid van onze reisgenoten, die weer naar huis gaan. Wij blijven nog een paar dagen in het noorden van Engeland.

1. Onno Netscher:
    27 augustus 2016
    Fraai weer allemaal en wat de McDonald's betreft, gelukkig is er nog minstens een gespaard gebleven en die heeft niet onverdienstelijk geboerd al ben jij zelf wel een beter niveau gewend. Een fijne reis verder.