Inveraray.

28 augustus 2016 - Gretna Green, Verenigd Koninkrijk

Het is weer een hele afstand die we moeten afleggen naar Gretna Green, dus we vertrekken bijtijds van de camping in Glencoe . Het is een prachtig landschap waar we doorheen rijden. Zeearmen, meren, snelstromende riviertjes, ruige bergen en slechts heel af en toe een klein dorp.

Bij het kasteel van Inveraray parkeren we. Het 18e eeuwse gebouw staat op de plaats van een ouder slot dat bouwvallig was geworden. De architecten moesten ook het dorp herbouwen, zodat alles een aangenaam ogend geheel werd.
We bekijken het slot met zijn wapenverzameling en wandtapijten. De adellijke bewoners lopen hier en daar rond en het geheel maakt een gezellige indruk.
In het dorp bekijken we de voormalige gevangenis die nu een museum is.

's Avonds is de afscheismaaltijd in Gretna Green, een Sunday Roast. Ik spreek de reisleiding toe en aan onze tafel wordt het nog laat. Vanaf nu gaan wij onze eigen weg. De anderen gaan met de boot naar Rotterdam terug.