Italië

3 juni 2016 - Torrette, Italië

Het is zes uur geweest en de veerboot Agia Theodora vaart de haven uit, stipt op de seconde.
Het is een vrije rustig dagje geweest : de caravans en campers werden klaargemaakt voor vertrek naar Igoumenitsa. Boodschappen, zwemmen, en dan naar de haven van Kerkyra.
Deze keer hebben we geen roll-on roll-off boot maar moet er aan boord gedraaid worden, wel spannend voor mensen die dat voor het eerst moeten doen.
In de stralende zon verdwijnt Corfu in de verte. Ook Sarandë zien we nog een tijdje liggen.

Op de kade in Igoumenitsa moeten we wachten tot vanavond laat om in te schepen. We genieten van de mooie ondergaande zon, delen avondeten en wijn. Op een eerdere reis was de boot zes uur te laat, dus we zijn aangenaam verrast als de Europa van Minoan Lines keurig op tijd in de haven verschijnt.

Na een goede nachtrust en ontbijt is er ruimschoots tijd om de boot te verkennen. Van voor tot achter is het een hele wandeling. Er is een zwembad maar zonder water!
We passeren eilanden van Kroatië en uiteindelijk komt Ancona in zicht. Gelukkig schijnt ook hier de zon, we hebben gehoord dat het thuis extreem slecht weer is.

Als we van boord rijden wenkt de douane ons langs de vrachtwagens, die met honden worden doorzocht. Onze medereizigers hebben niet zoveel geluk, zij staan nog zeker een uur te wachten tot men klaar is met de vrachtwagens.
Ik ben blij dat ik nog even kan gaan zwemmen.
Op camping Stella Maris zijn we de laatste dag samen. Morgen gaat ieder zijn eigen weg.

1. Aad Ammerlaan:
    4 juni 2016
    Van harte bedankt voor de verhalen en foto's. H gr Aad en Corrie
  2. Jacky:
    5 juni 2016
    Goede reis terug en beter weer!