Reisdag naar Burgos.

3 september 2018 - Burgos, Spanje

Afgelopen dagen waren we in Baskenland, en de eerste etappe van de reis gaat naar Gernika-Lumo, voor de Basken van groot historisch belang. We volgen de smalle kustweg tot aan Lekeitio, waar duizelingwekkende kliffen steil aflopen naar de woeste zee. Door bergen en bossen bereiken we Gernika.

Hier willen we graag de eik zien waar de Basken traditioneel recht spraken en vergaderden. Er is helaas geen parkeerplaats vrij, en het museum over het bombardement in 1937 waarbij 2000 mensen omkwamen is gesloten.

We naderen een plateau, de weg omhoog heeft talloze haarspeldbochten, en het stijgingspercentage is tot 19%. Het uitzicht is spectaculair. Op 900 meter ligt een natuurreservaat, Monte Santiago. We maken een kleine wandeling met Frodo, en rijden dan naar de camping in Burgos. Daar is een klein zwembad, waar we voor het eten nog even een paar baantjes trekken. Morgen de oude hoofdstad Burgos.

1. Ineke Lageweg:
    3 september 2018
    Marleen, die foto van die lucht, geweldig! De rest van je verhalen ook hoor. Heel veel plezier en groetjes aan Noël.
  2. Saskia Vaneygen:
    3 september 2018
    Die foto van die wolken! 😲 prachtig!
    Lukt me niet om alle dagen te lezen maar ben blij dat ik deze gezien heb!
  3. Guido&Lydeke:
    4 september 2018
    Marleen, ik volg met belangstelling jullie boeiende reis die je hier beschrijft.
    Wat Guernica betreft: Picasso's imposante en mij steeds opnieuw ontroerende werk over het bombardement spreekt boekdelen.
  4. Sanne:
    4 september 2018
    Mooi Marleen!! Fijne reis weer :).
  5. Jacky:
    4 september 2018
    Mooie omgeving enwat een mooie foto´s!
  6. Onno Netscher:
    5 september 2018
    Het is weer fraai allemaal. Veel plezier verder en een goede reis.