Burgos.

4 september 2018 - Burgos, Spanje

Burgos, in een ver verleden hoofdstad, werd rijk door wolhandel. Pelgrims komen er op weg naar Santiago, en er liggen een aantal beroemde Spanjaarden begraven, zoals El Cid, de held van de Reconquista, de strijd tegen de Moren.

Wij namen vanmorgen de fiets naar de stad. Je bent er zo, over een prettig fietspad door het park. Het belangrijkste monument, de kathedraal van Burgos, bezochten we met een audioguide. Aan deze gotische kerk werkten kunstenaars uit heel Europa. Vlaamse en Franse invloeden zijn herkenbaar. Het is een grote, uitbundige kerk, waar je gemakkelijk een paar uur zoet bent.

Na de lunch wilden we nog een paar kerken bezichtigen, maar alles was gesloten vanwege de siësta. We slenterden nog wat door het centrum en keerden terug naar de camping om Frodo uit te laten en te zwemmen.

Later op de middag ben ik nog naar het Karthuizer klooster gewandeld. Dezelfde artiesten die aan de kathedraal werkten hebben ook hier een paar meesterwerken achtergelaten. De schitterende graftombe van Juan II en zijn vrouw Isabella van Portugal is gemaakt van albast. De geur van wierook en gezang van de monniken droegen bij aan de sfeer.

Er komen drie reisdagen, we gaan stilaan richting Portugal.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Petra:
    4 september 2018
    Mooie foto's Marleen je kunt wel zeggen dat jullie actief zijn dus nu drie dagen veel in de camper doorbrengen, doe voorzichtig .
  2. Onno Netscher:
    5 september 2018
    Zeer herkenbaar van onze reis in mei alleen hebben jullie veel beter weer dan wij , maar het is jullie gegund. De platanen staan nu ook in blad en dat geeft toch een iets beter gevoel. Veel plezier verder.