Stadswandeling in Bergen

16 juni 2017 - Bergen, Noorwegen

In Bergen regent het 350 dagen per jaar. We zijn dan ook aangenaam verrast dat het vandaag droog blijft, en later 's middags schijnt de zon zelfs volop!
Van 1070 tot 1290 was Bergen de hoofdstad van Noorwegen, er is ook een koninklijke residentie. De stad bleef belangrijk; voor de Hanze die haar eigen wijk had, en voor de scheepvaart. De stokvis uit Bergen is nog altijd beroemd.
We maken een stadswandeling met een Nederlandse gids. Door steile smalle straatjes met houten huizen dalen we af naar de kade, waar de Hanze haar kantoren had. Dit stadsdeel is nu UNESCO Werelderfgoed.
Er zijn veel leuke plekjes om iets te eten, wij kiezen een gezellig restaurant met visgerechten.
Later gaan we met de groep weer in de bus naar Troldhagen: het Noorse houten huis van Edvard Grieg. Na de rondleiding door het huis is er speciaal voor ons een pianoconcert door Signe Bakke. Alweer een hoogtepunt op deze prachtige reis!

1. Onno Netscher:
    16 juni 2017
    Leuk om ook Bryggen weer eens te zien, een leuke wijk in Bergen. Fijne reis verder
  2. Frans Piets:
    17 juni 2017
    mooi steil straatje, mooie houten huizen, alles mooi, prettige reis verder, gr Thea.
  3. Marja:
    17 juni 2017
    Inderdaad, het weer zit voor jullie niet mee, oh oh wat jammer. In dat heerlijke land en in het beste seizoen. Langs alle vissoorten gelopen op de markt aan de havenkop? Leuk hè, al die straatjes met al die houten huizen, geen twee zijn hetzelfde. ik geniet van al jouw verslagen, met kiekjes. Goeie reis verder, groetjessssz