Taptoe.

24 augustus 2016 - Edinburgh, Verenigd Koninkrijk

De Taptoe begint pas 's avonds, dus er is nog een hele dag te besteden. De reisleiders stellen het Falkirkwheel voor. Dit is een unieke constructie waarmee plezierboten van het laaggelegen Forth and Clydekanaal met een minimum aan energieverbruik in het hoge Unionkanaal worden getild. Het werkt volgens de wet van Archimedes.
Nog mooier om van de kant te zien dan vanuit de boot.

's Middags wandelen Noël en ik langs de zee bij de camping, waar ooit een drukke haven was met kolenmijn en steenovens. Nu is het een park waar mensen. hun honden laten rennen.

Dan eindelijk komt de bus om ons naar de Taptoe te brengen. Het is heel druk en gezellig. Mensen van over de hele wereld worden verwelkomd. Het kasteel is een schitterende achtergrond, er wordt met rook, fakkels en vuurwerk voor sfeer gezorgd. Projectie op de gevel van o.a. de Mountain Everest, oorlogsschepen, veldslagen en de Death Star uit Star Wars vullen de muziek en dans aan. Wat een feest! Bands uit Nepal, Nieuw Zeeland, Jordanië, en tal van andere landen met geweldig shows. Op het einde de Lone Piper op de kantelen. En een massaal afscheid. Eigenlijk wil ik volgend jaar wel weer!

1. Noël:
    24 augustus 2016
    Volgens mij het mooiste evenement waar ik ooit bij aanwezig was. Overweldigende Pipes, drums, choreografie; Alleen Britten kunnen zoveel passie en perfectie aan de dag leggen. Superrrrr!
  2. Frans Piets:
    24 augustus 2016
    lijkt me inderdaad overweldigend, ik heb de taptoe wel eens op de televisie gezien, was toen al heel indrukwekkend. Hoef je niet te vragen als je er echt bij bent. Bedankt en gr. Thea en Frans.
  3. Onno Netscher:
    24 augustus 2016
    Lijkt idd geweldig, misschien ooit eens.