Tarragona.

12 februari 2019 - Rodonyà, Spanje

Een excursie met bus vandaag. Tarragona is een zeer interessante, al vijfduizend jaar oude stad, die veel van haar rijkdom dankt aan haar haven. Overal waar je kijkt zie je iets bijzonders: stadsmuren uit de Iberische, de Romeinse en de Middeleeuwse tijd, mooie smalle straatjes en een plein waar de Romeinen wagenrennen hielden. Een theater, een forum, en in de makette in het gemeentehuis kun je zien hoe alles er in de tijd van keizer Augustus uitzag.

De kathedraal, 12e tot 14e eeuw, kun je bezichtigen met een audioguide. Er zijn o.a. bijzondere vroeggotische fresco's.

Na het bezoek aan de stad brengt de bus ons naar het Koninklijk klooster van Poblet, waar we lunchen en daarna rondgeleid worden.  Er zitten ook nu nog 20 monniken, maar een tijdlang ( na 1835, zoals overal in Spanje) stond het klooster leeg. Er werden toen veel vernielingen aangericht; gelukkig zijn de koninklijke praalgraven van o.a. Jaume I in alle luister hersteld.

Het was een interessante en zonnige dag, de bus brengt ons weer naar de camping in Vilanova.

1. Jacky:
    12 februari 2019
    Ziet er mooi uit!
  2. Onno Netscher:
    23 februari 2019
    Taragona is idd een interessante stad, wij zijn daar 3 weken geweest vanuit Moors Spanje, Poblet zijn wij vorig jaar geweest, eerst Jeanne en ik samen op weg naar de camping, later zijn wij er met de hele groep geweest, ook een interessant klooster. fijne reis verder