Wildeshausen.

30 mei 2017 - Wildeshausen, Duitsland

Maandag.
We rijden in noordelijke richting door Duitsland, en het wordt steeds warmer. Deze hitte kun je verwachten als je in Djakarta uit het vliegtuig stapt, maar niet hier. Ik denk verlangend aan het ijskoude gletsjetwater van de fjorden, aan de sneeuwkoningin, en aan de Hallen van de Bergkoning. Dat helpt een beetje.
We stoppen bij Bremen, om te overnachten in Wildeshausen. Een prettig plaatsje in een park, bij een zwembad. Ideaal voor mij dus!
Na een frisse duik wandelen we naar het stadje, om op het terras bij de Griek iets te eten. Het blijft dus Mediterraan.
Een oude pomp, gerestaureerd bakstenen raadhuis en de Stiftskirche zijn hier de overblijfselen van het rijke verleden van het stadje. In 851 haalde een monnik de relikwieën van de H. Alexander uit Rome. Een bronzen beeldje herinnert aan die gebeurtenis, die vast veel heeft opgeleverd voor de middeleeuwse middenstand.
De hele avond horen we het dreigende gerommel van Thors hamer in de verte, maar het onweer barst pas na middernacht los.

1. René Janson:
    31 mei 2017
    Wij wensen jullie een fantastische reis! We kennen Noorwegen , dus dat gaat zeker lukken... Groetjes, René en Marijke
  2. Onno Netscher:
    3 juni 2017
    Dat ijskoude gletsjerwater kan jij wel aan, bij Noël heb ik andere gedachten. Misschien denk je nog wel eens terug aan de warmte. Helaas krijg ik Jeanne die kant niet meer op, jammer want het is een prachtig land. veel plezier verder