Yorkshire Dales

29 augustus 2016 - Haworth, Verenigd Koninkrijk

Wat is Engeland toch mooi, zeggen we vandaag wel een paar keer tegen elkaar. Heuvels, oude bomen, weiden met meidoornheggen of gestapelde stenen muurtjes. Wild stromende beekjes en dan weer een pittoresk dorp met een pub en scheve huisjes. We rijden naar de Yorkshire Dales, waar in het kleine plaatsje Haworth de Brontës woonden. De familie bracht drie schrijfsters voort: Charlotte, Emily en Anne. Zoon Branwell schilderde. Geen van de kinderen overleefde de vader, dominee Patrick Brontë.

Het laatste stukje naar de camping is best spannend : de weg wordt steeds smaller en steiler. Er staat een bord met 20 procent helling. Soms moeten we toch afremmen om tegenliggers langs te laten. Er komen veel toeristen om het museum te zien en vandaag is het een bank holiday. Maar dan staan we eindelijk op een heuvel met een schitterend uitzicht. We maken een wandeling naar het stadje. Morgen bezoeken we de pastorie.

1. Onno Netscher:
    30 augustus 2016
    Wij blijven het herhalen, mooi en fijn allemaal, hier is het alleen maar warm en dan bedoel ik ook warm, blijf genieten, doen wij ook.
  2. René Janson:
    30 augustus 2016
    Zoals al gemeld, hebben we nog nooit Engelsnd en Schotland bezocht. Voor ons zijn jullie dus Engelandvaarders, spionnen naar hoe en wat in deze eigenzinnige natie.