Andalsnes, dinsdag.

6 juni 2017 - Åndalsnes, Noorwegen

Vanmorgen rijden we een stukje terug naar het informatiecentrum Trolveggen. Dat betekent trollenmuur, en het slaat op de loodrechte wand die hier oprijst : met 1000 meter een van de hoogste steile wanden van Europa. In een documentaire zien we dat de wand pas in 1958 voor het eerst werd beklommen. Tussen 1980 en 1986 sprongen er veel parajumpers, maar dat werd verboden omdat er te veel springers verongelukten.
We maakten een wandeling met een hoog LOTRgehalte, watervallen, bos, geheimzinnige grafheuvels. Daarna smaakte het smorrebrod met zalm uitstekend.
's Middags wandelden we vanaf de camping. Mooie uitzichten en in het bos zagen we een loopgravenstelsel dat werd aangelegd in 1917, en nog kort dienst deed in WO II.
Morgen begint hier een hittegolf; het kan wel 20' worden! Wij gaan de Trollenweg en de Arendsweg rijden. Als het te eng wordt houd ik mijn ogen dicht.

1. Frans Piets:
    7 juni 2017
    heel mooie natuur, oogjes dicht Marleen. gr Thea
  2. Onno Netscher:
    10 juni 2017
    Mooi daar en kijk uit met die hittegolf, enerzijds dat je niet zult verbranden en anderzijds dat je niet plompverloren in het koude water springt want ondanks dat je wel wat gewend bent kan het toch wel tegenvallen. veel plezier verder