Trollstigen en Geiranger.

7 juni 2017 - Åndalsnes, Noorwegen

's Nachts begint het flink te waaien. Zou het wel verstandig zijn om de Trollstigen op te gaan? Maar deze bijzondere route willen we niet missen. We vertrekken vroeg, in de hoop weinig bussen tegen te komen, want er zijn geen uitwijkmogelijkheden op deze ijzingwekkende weg met haarspeldbochten. De wind rukt aan de camper en watervallen waaien over de voorruit. De beloning boven is een adembenemend uitzicht. We moeten ons vasthouden aan de relingen die hier lopen, zo stormt het.
Door een landschap waarover je alleen in superlatieven kunt spreken rijden we richting Geiranger. Watervallen, sneeuwvelden, bossen, eenzame boerderijen en rotspartijen in de vorm van versteende trollen. Een fjord steken we over met de ferry en uiteindelijk dalen we de arendsweg af naar Geiranger. Dit is ook al zo'n weg met haarspeldbochten!
De omgeving van Geiranger is terecht Unesco Werelderfgoed. In de winter is het dorp van de buitenwereld afgesneden, maar nu liggen er 3 cruiseschepen. Wij maken een rondvaart door de fjord en genieten van de overweldigende natuur.
Om half 8 zijn we weer terug op de camping; op tijd voor de RBS met een glaasje gesmokkelde wijn!

1. Frans Piets:
    8 juni 2017
    geweldig, prachtig, woorden schieten tekort, denk ik. wel een beetje eng. JULLIE HEBBEN WEL EEN GLAASJE VERDIEND. Thea.
  2. Onno Netscher:
    8 juni 2017
    Veel herkenbare dingen komen voorbij, alsof onze eigen reis weer herleeft,prachtig allemaal. Ik hoop dat je nog voldoende smokkelwaar hebt. geniet ervan