Hymercamp

6 juni 2016 - Wertheim am Main, Duitsland

De zon schijnt lekker en de reis verloopt goed, al is er later vandaag kans op zwaar onweer. De snelweg A7 brengt ons naar het noorden, langs dichte groene wouden, ook weer mooi om te zien. Er zweven roofvogels majestueus op de thermiek.

Gisteren ben ik in Nesselwang nog de berg opgeklauterd, over gladde boomwortels en langs watervallen. Er staat daar een ruïne die ik wilde zien, maar de mooiste beloning was een bloeiend vrouwenschoentje.
's Avonds aten we een schnitzel in het gezellige brouwerijrestaurant. Links en rechts van een houten kruisbeeld hingen de portretten van Franz Joseph en Sissy, die ons weemoedig aanstaarden over de schalen met frites en salade.

Schuin tegenover het restaurant staat de prachtige rococo St Andreaskerk. Binnen raak je niet uitgekeken: fresco's, beelden, reliëf in stucwerk, marmer en goud.

We overnachten weer bij de Hymershop, waar we op de heenweg al kwamen. Er is weer een en ander nodig voor de camper en hier is veel te koop!

Morgen het laatste stukje naar huis.

1. Frans Piets:
    6 juni 2016
    bedankt Marleen voor je verhaal en de prachtige foto's van het vrouwenschoentje, het landschap en het interieur van de st Andreaskerk.De schnitzel zal wel lekker gesmaakt hebben na die klimpartij (gevaarlijk?) Nog een voorspoedige thuisreis, groetjes ook aan Noel, Frans en Thea.
  2. Onno Netscher:
    6 juni 2016
    Zoals ik al zei bij een eerder commentaar, het schiet al lekker op richting huis. Wij gaan daar niet langs want wij hebben niets nodig van Hymer, alles werkt nog. Goede voortzetting maar weer.
  3. René Janson:
    6 juni 2016
    Weer een mooi verhaal Marleen! Wij zitten nu vlakbij Bolzano. Gaan morgen verder en hopen dan Wurzburg te halen.