Nieuwe reizen.

10 augustus 2018 - Maaseik, België

Er komen weer nieuwe reisverhalen aan, dus houd de blog in de gaten!

Vanaf zondag 12-8 ben ik een week in IJsland; eind augustus ga ik naar Spanje en Portugal.

Allereerst IJsland dus: een interessante bestemming die al heel lang op mijn verlanglijstje staat. Ik ga er Reykjavik bezichtigen en een paar dagen paardrijden in het zuiden, met een leuke groep ruiters van Ponyclub Maastricht.

Natuurlijk heb ik al veel gelezen over mijn bestemming: de geschiedenis, de natuur, de bevolking. De IJslandse auteurs zijn beroemd, bijvoorbeeld Nobelprijswinnaar Halldor Laxness, maar ook thrillerschrijvers als Alnardur Indridason. Hoewel er in de boeken heel wat moorden worden gepleegd, is er op IJsland nauwelijks criminaliteit.

Vanwege de dramatische landschappen is het eiland geliefd bij filmmakers. Stardust, Game of Thrones, Beowulf zijn slechts enkele voorbeelden.

Het bijzondere paardenras werd door de Vikingen naar IJsland gebracht, maar daarover later meer.

1. Klaas en Liesbeth.:
    11 augustus 2018
    Hallo Marleen. Leuk om weer wat van je te horen wij zullen je volgen.
  2. Monique Mommers:
    12 augustus 2018
    Veel plezier! 😙
  3. Marja:
    13 augustus 2018
    Reykjavik, een stad met vloerverwarming!
    IJslanders zijn aardig en altijd behulpzaam, vooral onderweg en buiten de stad. In de verlaten buitengebieden waar ruigte, rotsen, ijs en smeltwater, basalt, en andere vulkanische structuren de boventoon vieren, waar alles zo puur is, en zomers de nachten zo kort zijn, daar is het echt altijd geweldig. Marleen consumeer het, geniet ervan, optimaal!!!