De overtocht.

2 juni 2017 - Maaseik, België

Na de eerste routebespreking, waarbij een glas wijn wordt geschonken door onze reisleiders Bram en Mariet , wandelen we met de hele groep naar het pontje aan de Limfjord. In twee groepen worden we overgezet naar het eiland Egholm. Hier vind je een bijzondere flora en fauna, er leven zeehonden en herten, maar wij komen voor het restaurant. Eerst wordt er een en ander uitgelegd over de lokale gerechten die in buffetvorm worden geserveerd. Zo is er een salade met allerlei bessen en haring gestoofd in donker bier. Heel lekker allemaal. Na een korte wandeling over het eiland keren we terug naar de camping.
Vrijdag worden we al vroeg in Frederickshaven verwacht, waar het inschepen ordelijk verloopt. 's Middags lunchen we met de groep heel uitgebreid in een van de restaurants aan boord. Vis is er in alle soorten en maten, maar er zijn ook lekkere toetjes.
Er is in de verte een kust te zien die steeds dichterbij komt, maar we zullen de camping in Oslo pas 's avonds bereiken. We zijn erg benieuwd!

1. Frans Piets:
    2 juni 2017
    bedankt voor je smakelijk verhaal, Marleen. Met die toetjes zit het wel goed.Gr.Thea.
  2. Jacky:
    3 juni 2017
    Klinkt goed, daar zou ik ook wel trek in hebben! Veel plezier verder !
  3. Pauline Hissink:
    4 juni 2017
    Hallo wereldreizigers,
    Dit komt heel bekend voor, John en ik hebben ook met onze bestelbus, omgebouwd als een soort camper in Noorwegen rond getrokken.
    Heel veel plezier
  4. Onno Netscher:
    5 juni 2017
    Uiteraard gaat het jullie om het restaurant en ook aan boord lekker gegeten, het belooft dus een mooie reis voor jullie te , voor ons zou het dus om de toetjes gaan. Geniet ervan
    verder.