Preikestolen

21 juni 2017 - Preikestolen, Noorwegen

Eindelijk is het dan zover : vandaag ga ik de klim maken naar de beroemde rots die 604 m loodrecht boven de Lysefjord uitsteekt. Waar zat mijn verstand tien ik die beslissing nam? Ik heb hoogtevrees. ..
Reisgenoten Bert en Ria vergezellen mij naar boven. De wandeling is sinds 2 jaar iets makkelijker, doordat Nepalese Sherpa's (dat zegt al genoeg ) een soort trap hebben gemaakt van rotsblokken.
Het blijft toch een pittige klim, en de laatste meters wordt de blik in de diepte me teveel.
Iedereen wandelt rustig selfies makend langs de afgrond, maar ik blijf op een plek waar ik kan afwachten tot ik weer terug ga. Het is nog 100 m naar de top, maar gaat niet meer.
Reisleiders Bram en Mariet zijn al boven geweest en wandelen met mij terug. Het wordt nu drukker; de mensen van de cruiseschepen zijn gearriveerd.
Onderweg gaan we nog even een boterham eten en wat uitrusten, dan lopen we naar beneden.
Ik ben toch blij dat ik bijna helemaal boven ben geweest!

1. K en L Kleywegt:
    21 juni 2017
    We hebben aan je gedacht Marleen, toch super dat je zo ver bent gekomen.
  2. Jacky:
    21 juni 2017
    Dapper van je!! Goed gedaan!! Mooie foto´s gemaakt!
  3. Frans Piets:
    21 juni 2017
    heel gedurfd Marleen, ik heb ook hoogtevrees, mij krijg je helemaal niet zo ver! Knap van jou, en mooie foto's. Thea.
  4. Onno Netscher:
    21 juni 2017
    Hoi Marleen, dapper dat je het toch een stuk hebt aangedurfd en mooie foto's weer
  5. Mary Draaisma:
    26 juni 2017
    Ja, jammer dat het niet helemaal gelukt is, maar top dat je het geprobeerd hebt. Voor ons was het letterlijk een hoogte punt. Zo blij dat het redelijk goed zicht was.groet klaas en mary