Rustdag

31 mei 2016 - Dassia, Griekenland

Vandaag is een dag die iedereen naar eigen inzicht kan besteden. Het strand is om de hoek dus dat is voor de meesten niet moeilijk. Maar de rust is niet voor iedereen weggelegd. Marijke, een van onze reizigers is gisteren ziek geworden en vanmorgen moet ze toch voor onderzoek naar het ziekenhuis. Gelukkig mag ze met een tas vol medicijnen terug naar de camping. De reisleiders hebben het er maar druk mee. Wat zullen ze opgelucht zijn als ze ons zaterdag in Italië kunnen uitwuiven!

Wij maken nog een fietstochtje door de bergen, met koffie en lunch aan zee. De bergdorpen hier zijn niet verlaten, maar ogen levendig.
De jonge bewoners van Corfu vluchten niet naar het vasteland, de meesten blijven hier wonen. Er zijn goede scholen op het eiland, je kunt er naar de universiteit en door het toerisme zijn er genoeg banen.

Dan heerlijk afkoelen in zee met een uitzicht op Albanië en het Griekse vasteland. Achter ons de miljoenen olijfbomen en cipressen. Het is hier prettig toeven. ...

1. Frans Piets:
    31 mei 2016
    lekker luieren, heerlijk niks doen, ook wel eens fijn. Het is te hopen dat Marijke snel beter wordt. Gr. Thea.
  2. Saskia:
    1 juni 2016
    Het ziet er mooi uit daar!!