Door twee landen.

10 mei 2016 - Dubrovnik, Kroatië

Een behoorlijke rit was het vandaag naar Dubrovnik, vooral omdat we ervoor kozen over de kustweg te rijden in plaats van over de snelweg. Het was zeer de moeite waard! Maar 300 km zijn een heel eind.
Je houdt de zee steeds aan je rechterhand, en die is hier bezaaid met honderden eilanden, waardoor er steeds een ander uitzicht is

We stopten vaak om foto's te maken of om iets te drinken. Natuurlijk hoopte ik dat ik ergens zou kunnen zwemmen, maar de parkeerplaatsen waar je met twee campers op paste lagen steeds op hoge rotsen.
Rond 11 uur dronken we koffie in Trogir, een typisch Kroatisch kustplaatsje. Het is door half Europa bezet geweest, zodoende vind je er invloeden van Venetiaanse, Hongaarse en andere bouwstijlen. De smalle straatjes zijn mooi verzorgd en op het stadsplein is het gezellig toeven.

We passeerden twee grenzen vandaag. Bosnië Herzegovina en weer terug naar Kroatië. Er is een kleine corridor naar de zee in Bosnië en daar passeer je als je naar Dubrovnik rijdt.
Dat gaan we morgen bekijken!

1. Saskia:
    11 mei 2016
    Klinkt alweer heel goed en mooie foto's!! Ik volg het op de voet geniet ervan!